marți, 1 ianuarie 2013

Ripper Street – 1×01 “I Need Light”

Ne-au vazut?
Ladies and gentlemen, welcome to Whitechapel. Cu ce se deosebeste acest serial de multitudinea de serii despre Jack Spintecatorul? Cu o abordare noua a problemei, pentru ca de aceasta data vom vedea ce se intampla dupa celebra serie de crime, mai exact la cinci luni de la acestea. Lumea inca este speriata si nemultumita ca ucigasul nu a fost prins, iar o noua crima este de ajuns pentru a isca isterie.
Si vedem asta inca de la inceput, cand curiosii aflati in turul crimelor lui Jack descopera o femeie ucisa, al carui trup e mutilat similar cu victimele acestuia. Si e de ajuns un cadavru ca intreaga lume din cartier sa o ia razna de frica si ca toarte fortele politiei sa fie puse in miscare, in frunte cu ofiterii Diviziei H, divizia desemnata in Whitechapel, care a si anchetat crimele lui Jack. DI Edmund Reid (Matthew Macfadyen), unul dintre anchetatorii originali, isi vede cosmarul cu ochii atunci cand crede ca ucigasul a revenit si iar va trebui sa alerge pe urmele sale. Acesta e asistat indeaproape de DS Bennet Drake (Jerome Flynn), o bruta de om, dar foarte eficient in treburile politienesti, inclusiv in a lucra sub acoperire la un meci de box ilegal, dar si de capitanul Homer Jackson (Adam Rothenberg), fost chirurg in armata americana si fost membru Pinkerton. Jackson pare a avea un trecut dubios alaturi de madama de bordel Long Susan, si nu prea mi-am dat seama cine pe cine are cu ceva la mana.
Pana aici, as spune ca episodul s-a descurcat foarte bine cu introducerea personajelor principale. Un plus e ca le-am retinut numele din prima la toti, ceea ce nu mi se intampla prea des :lol: Un alt personaj de mentionat ar fi prostituata Rose, care devine importanta pe masura ce se deruleaza ancheta. Preferinta acesteia pentru poze deochiate si cazul presupusei victime a Spintecatorului au o legatura tot mai mare, iar ofiterii isi vor conduce ancheta in lumea sordida a bogatasilor cu placeri bizare si ilegale, dar si pe taramul filmului… Mai exact, am primului film snuff.
Mi s-a parut interesant cazul pentru ca s-a dus intr-o directie complet diferita. Daca la inceput, ziaristul ala enervant Best si insusi Abberline erau foarte convinsi ca Jack s-a intors (iar Best, in goana dupa cititori, chiar a aranjat scena crimei pentru a da aceasta aparenta), in cele din urma s-a dovedit ca obsesia acestora este bolnavicioasa si poate dauna dreptatii aduse victimelor. Tare am impresia ca cicatricile lui Reid sunt urmare a demersurilor acestuia in anchetarea lui Jack si de aceea el poate vedea realitatea, spunandu-le celor doi ca s-a facut tot ce a fost omeneste posibil, nu au avut succes, dar nu-si pot continua viata sub frica acestuia/fiind obsedati de acesta.
Si pe stilul Copper (ca tot sunt in aceeasi familie), am invatat o noua injuratura de adaugat la colectie: Black shit and buggery.
In concluzie: mi-au placut actorii, mi-a placut muzica, iar atmosfera e reconstituita fantastic de bine. Si au stiut exact cat sa ne arate despre cei trei, incat sa ne faca sa aflam mai multe. De exemplu: despre cicatricile lui Reid, daca Drake se combina cu Rose (hai ca si voi ati vazut cum se uita la ea!) si ce ascund Jackson si Susan. Ah, inca ceva. Cine a gandit carciuma aia fix langa sediul politiei :lol:
Verdict: crima! Doar la propriu, pentru ca episodul mi-a placut si le astept cu nerabdare pe celelalte 7. Si o veste buna (pe care eu de-abia am aflat-o): inca dinainte de premiera de azi, s-a comandat si a doua serie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu