luni, 24 decembrie 2012

Leverage – 5×12 “The White Rabbit Job”

DAFUQ?
„The White Rabbit Job” a fost un episod deosebit de interesant prin prisma abordării și a direcției în care s-a întins. Dacă până acum metoda standard a „trupei” era să rezolve o problemă prin demascarea publică a individului sau entității juridice care o cauza, de data asta am avut ceva cu totul diferit. Nu s-a încercat „distrugerea” propriu-zisă a personajului, ci mai degrabă adaptarea acestuia la nevoile lor.
Practic, au „reparat” piesa defectă în loc s-o arunce și s-o înlocuiască cu una bună. Lucrul ăsta e foarte bun, pentru că mai rupe din redundanță, și te face să te întrebi cum se vor adapta ei și cum vor soluționa conflictul.
„The White Rabbit” e o metodă de grifting care presupune manipularea mentală a subiectului pentru a-i schimba convingerile. Deși Nate spune în debutul episodului că a existat un singur grifter care-a reușit să aplice cu succes metoda, acela fiind Sophie, se dovedește ulterior că totul fusese mai degrabă o tentativă de-a ei de a-și creea faimă, și ea mărturisește că de fapt nu i-a ieșit.
Dar asta nu-i mai poate opri oricum, dat fiind că operațiunea era deja în plină desfășurare când se aflase chestia asta.
Ce m-a deranjat puțin la întreaga punere în scenă a fost partea de job a lui Hardison. Practic, a creeat un fel de lume virtuală în care se plimba nenea ăla, ceea ce din câte știu eu e cam imposibil, că Holodeck-ul din Star Trek nu s-a inventat încă. Deci au dat-o în SF grav de tot la faza asta.
Ia zi, mama Omida, cât mai am de trăit?
În general, accept ideea că Parker poate să fure un portofel doar plimbându-se pe lângă un om, dar asta deja e exagerare, mi s-a părut aiurea rău de tot.
Însă ce am observat și mi s-a părut foarte interesant: discuția de la final dintre Sophie și Nate. În urma ei, s-a lăsat cumva de înțeles că Grifterul Zilei e Parker. Ceea ce mă face să cred că se vrea o transformare (sau, poate, o „upgradare”) a anumitor personaje. În cazul ăsta, era vorba de Parker, mai ales că reușise să finalizeze „The White Rabbit”, ceea ce Sophie nu fusese în stare. În niște episoade anterioare, am asistat la tot felul de încercări ale lui Nate de a-l transforma pe Eliot în Mastermind. Singurul „neupgradat” rămâne Hardison, dar la câte gadget-uri are la dispoziție, se va upgrada singur la un moment dat, la Hardison 2.0. :D
Nu mișca, să nu-mi scape pistolul!
Oricum, eu cred că situația bate spre niște plecări și o restructurare a echipei. Woat? Ar iu siriăs? Rămâne de văzut…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu